Ülesanne 3. TAO testi koostamine.

Vastus ülesandele siin

Pean ütlema, et oli esmatutvus. Mitte, et testide koostamine minu jaoks uus oleks, aga see autorvahend oli küll. Esmapilgul oli kogu loogika pea peale keeratud. Asi ei alanud testi koostamisest, kuhu siis hiljem küsimusi lisati, vaid vastupidi – tuli moodustada teemad, mida siis kas õpetada/harjutada või mille omandamist kontrollida tahtsid ja hiljem nendest sai siis testi moodustada. Kõrvalepõikena märgin, et näiteks LoQuiz nimelise gps mängu koostamine käis sama loogika alusel. See kogemus oli pisut abiks.

Ma ei saa siin sugugi asjatundjana esineda, pigem panen kirja nii nagu mina mulje sain.

Kogu süsteem seisab püsti asjal nimega ’item’. Eelnevalt tõlkisin selle ‘teema’, aga ilmselt sobib ka ‘objekt’ vms. Tegu siis ühikuga, kuhu saab anda toetavat materjali tekstina, pildina ja reast interaktsioonidest, millele omakorda saab lisada reegleid materjali omandatuse hindamiseks ja tagasiside andmiseks.

Interaktsioonid on erinevat tüüpi testitäitja tegevused – põhiliselt küll erineval moel vormistatud teadmiste kontroll e. küsimused, kuid saab ka koostada kinnistavaid interaktsioone.  Küsimuste tüüpe on üldse kokku hetkel paarikümne ringis, sealhulgas 5 graafilist, mis teeb neist mõistliku valimise üsna piinarikkaks. Kui liikuda hiirega mingile interaktsioonile, siis antakse lause/paar alternatiivset teksti, mis kirjeldab antud küsimustüüpi – seda alternatiivset teksti tuleks üle vaadata, kohati on see liiga lakooniline või väheütlev.

Näiteks proovisin ‘Hotspot’ tüüpi graafilist küsimust valesti kasutada ja kulutasin sellele pea 15-20 minutit, enne kui adusin, et seda, mida mina tahan saavutada, ei saagi selle küsimusetüübiga teha. Ning jah, ma viskasin enne pilgu juhendisse. Kui osade küsimuste puhul on juhendis tehtud ka väike abistav video, siis sellel küsimusel seda polnud. Juhend on liiga lakooniline – võiks olla ka näide sellest, kuidas/milleks seda küsimusetüüpi kasutada. Videote kohta käib sama – pool kuni kaks kolmandikku on sissejuhatus ja lõpus näitab sedasama, mida juhend sõnaliselt kirjeldab. Aga vabalt võib ka olla, et ma lihtsalt ei leidnud õigeid näiteid.

Mulje. Vahendite valik on hea, süsteem on piisavalt paindlik – sa saad teha testi just nii laia skoobi kohta kui soovid. Hindamiseks on omad vahendid. Testi läbimisel saab näiteks mitme õigega valikus määrata, peale mitut vastust testitäitja saab edasi liikuda jms. Usutavasti kasutaksin seda süsteemi üsna hea meelega kui võimalik on. Lõpuni ei saanud katsetada, menüüs puudus nn. ‘Delivery’ valik.

 

Advertisements

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s